lørdag den 10. december 2011

December Daily

Sidste år blev jeg så inspireret af at se andres album fra december, så i år er jeg også med. Dog har jeg ikke været så forberedt, kan se at nogle af i andre bloggere har haft album med sider klar til at sætte  foto og notater ind i. Jeg har ikke haft noget klar, men har samlet notater for hver dag og taget fotos, og gjort mig lidt tanker omkring indhold.

Startede jo året med et håb om at komme i gang med layouts, og det er jeg jo blevet helt bidt af, har så længe gået med tanken om at lave et mini album, men jeg kan simpelthen ikke beslutte mig for hvad der skal være i sådan et. Er nu startet på et lille album om min søn (viser det senere når jeg kommer lidt længere) men indtil videre kun en halv forside og nogle enkelte sider, lidt notater om hvad der skal deri og lidt billeder.

Jeg så det som den oplagt ide at lave dette lille album om december- Jeg ELSKER julen, og husker da jeg sidste år fulgte i andre og tænkte, at jeg burde have taget flere billeder, hvor hyggeligt det ville være at fange lidt af hverdagen og de små ting der gør december så hyggelig.

Her er så starten, selve albummet:


Både for og bagside er lavet i dobbelt pap, ydersiden har fået limet brunt gavepapir på, som jeg har krøllet sammen inden jeg limede det på. På indersiden er der limet hvid papir i, de to ark pap er derefter limet sammen, og ja så måtte der jo også lidt syninger på.

Jeg har forstærket hullerne med store eye lets (de hedder vist noget andet når også der er en ring på bagsiden). Et elastik til at holde sammen på albummet, og som kan spændes lidt ud efterhånden som albummet vokser i tykkelsen.


Her et billede lidt tættere på det krøllede papir.

Til selve siderne inde i albummet har jeg valgt Peppermint Collection Kit fra Crate Paper, blandet med noget ensfarvet, kork og tranperant.

Nu mangler jeg så bare at komme i gang med at samle nogle af siderne, har skåret en del ud og printet billeder.


Er der nogen af jer der laver en December Daily ???

2 kommentarer:

Lone Thyme Ørnstrup sagde ...

Wauv et flot album - eller i hvert fald omslaget. Det er jeg da helt vild med! Det ligner jo læder på billederne :)

Jeg var så heldig at få en hjemmelavet "julesmask" i min egen pakkekalender. Jeg har fået en af mine skønne scrappeveninder til at købe gaverne (for mine penge), men jeg havde da aldrig tænkt, at hun skulle sidde og lave SÅ flot en gave!!

Jeg er altså VILD med dit omslag - den kunne jeg godt finde på at kopiere, når jeg skal lave et omslag til min drengs album, som jeg er igang med ;)

Anonym sagde ...

Hvor er det en fed måde at lave omslaget på - det ser super godt ud :)

Jeg er også i gang med julealbum - det er så hyggeligt at sidde og skrive lidt hver dag.

Glædelig 3. søndag i advent